Als je aan Hoogstraten denkt dan denk je in de eerste plaats aan aardbeien. En als je aan aardbeien denkt, denk je natuurlijk aan de Coöperatie Hoogstraten, de ‘veiling’ zoals we dit in de volksmond kennen. De Coöperatie Hoogstraten NV is echter meer dan alleen maar aardbeien. Het bedrijf dat opgericht werd in 1933 wil een kwaliteitsreferentie en een expert zijn in groenten en fruit met zijn merk Hoogstraten, Home of Quality. We zijn als organisatie bijzonder dankbaar dat de Coöperatie Hoogstraten NV zich als primaire partner wil verbinden aan ons evenement.
Jelle Jansen, marketingverantwoordelijke van Coöperatie Hoogstraten NV, is enthousiast over de aangekondigde samenwerking: “Hoogstraten en wielrennen is al jaren een boeiend verhaal. Met de veldrit de afgelopen jaren in onze fusiegemeente waar de link naar de aardbeien snel werd gelegd en de organisatie van talloze wielerwedstrijden de afgelopen tientallen jaren waaronder de jaarlijkse aspirantenwedstrijd van Bicycle Club Hoogstraten is het duidelijk dat er een wielerhart klopt in deze stad. Hoogstraten nationaal op de kaart zetten met een Belgisch kampioenschap voor aspiranten zonder de link naar onze aardbeien te leggen zou een gemiste kans zijn. We zijn als Hoogstraats bedrijf dankbaar dat we mee op de kar mogen springen van deze organisatie die bovendien jongeren kansen geeft in een moeilijke periode. Elke renner zal bij de start een lekker bakje frisse Hoogstraatse aardbeien krijgen. De renners op het podium mogen nog een extraatje verwachten. Wij kijken alvast met veel enthousiasme uit naar al dat wielermoois op 15 augustus.”